Dzięki rozwojowi technologii jesteśmy w stanie cieszyć się świeżością produktów spożywczych przez długie miesiące. Gdy dzisiaj kupujemy ser, nie liczy się jednak dla nas już tylko to, by produkt był zdatny do spożycia, ale przede wszystkim, by zachowywał on swój unikalny smak i aromat. Opakowania na sery powinny być odpowiednio dobrane do ich gatunku, a także do wymagań konsumenta. Warto więc wiedzieć w co pakować sery, by nie tylko zachowały swoją świeżość i smak, ale także były atrakcyjne wizualnie.
Co daje pakowanie próżniowe serów?
Nabiał jest doceniany w kuchniach całego świata. Niektóre jego rodzaje są najczęściej jedzone bez żadnych dodatków, inne natomiast są jednym ze składników dania. Istnieje wiele gatunków sera, które mają niepowtarzalny smak, którym tak chętnie rozkoszuje się wiele osób. Każdy produkt musi być jednak odpowiednio przechowywany, by mógł zachować świeżość na długi czas. Obecnie w przemyśle mleczarskim nie chodzi jednak już tylko o zachowanie świeżości, ale także o to, by ser zachował pełen bukiet wyjątkowych smaków, a także prezentował się tak, by zachęcić do siebie konsumenta. Współczesne opakowania na sery odpowiadają na te potrzeby i pozwalają nam cieszyć się smakiem naszych ulubionych produktów przez długi czas. Co szczególnie ważne, sery pakowane próżniowo gwarantują, że ich smak w momencie rozpakowania będzie taki sam, jak wtedy, gdy zostały one zapakowane.
Najtrwalsze opakowania na ser
Obecnie na rynku mamy wiele produktów, które pozwalają zachować świeżość nabiału na długi czas. Każdy rodzaj sera wymaga jednak innego przechowywania. Trzeba pamiętać, że liczy się także to, jak produkt prezentuje się na półce, dlatego producenci stworzyli różne opakowania na sery, dostosowane do wymagań konsumentów. Dla wielu osób coraz ważniejsza jest także troska o środowisko, dlatego na rynku dostępne są także opakowania biodegradowalne. Przyjrzyjmy się w takim razie temu, jak przechowywać sery różnych gatunków.
Opakowania na sery twarde i twarogowe
Jedną z najchętniej kupowanych przez Polaków kategorią nabiału są sery twarde i twarogi. Konsumentom najbardziej zależy na tym, by taki produkt był świeży, ale liczą się także jego walory estetyczne. Opakowanie na sery twarde i twarogowe musi się więc charakteryzować bardzo dobrą zgrzewalnością oraz barierowością na tlen i parę wodną, ale także wysoką transparentnością i połyskiem. Z tego powodu najwięcej producentów sery takie pakuje w folie termoformowalne lub w laminaty foliowe. Co szczególnie istotne, ze względu na to, że sery takie są często kupowane w dużej ilości, bardzo ważna jest tutaj wydajność pakowania. Przykładami opakowań na sery, które świetnie nadają się między innymi do przechowywania twarogów są folie termoformowalne Supraform oraz laminaty foliowe Supralam.
Opakowania na sery dojrzewające i niedojrzewające
Nieco inne wymagania stawiane są opakowaniom na sery dojrzewające i niedojrzewające. Tutaj poza wysoką odpornością na tlen i parę wodną bardzo istotna jest jak najlepsza barierowość na aromaty. Najlepiej sprawdzają się więc opakowania termokurczliwe, jak na przykład Supratherm. Dzięki niemu mamy pewność, że sery zachowają swój niepowtarzalny smak i aromat, na których tak bardzo nam zależy.
Opakowania na sery topione
Osobną grupą produktów, która wymaga odpowiedniego opakowania są serki topione. Ze względu na ich inną specyfikę, a także przyzwyczajenia konsumentów, najchętniej stosowanym opakowaniem na sery topione są osłonki termokurczliwe, jak na przykład osłonki Supracase. Nie tylko zapewniają one świeżość produktów, ale także są bardzo wytrzymałe mechanicznie oraz gwarantują wysoką odporność cieplną.
W co pakować sery, by zachowały smak?
Jak więc widać, na rynku dostępnych jest wiele opakowań na sery, które przystosowane są do różnych wymagań. Dzięki odpowiedniemu doborowi opakowania będziemy w stanie znacznie przedłużyć przydatność do spożycia produktów, ale także zachować ich wyjątkowy smak i aromat. Dodatkowo, co bardzo ważne dla producentów, odpowiednio dobrane opakowanie pozwoli uwydatnić wszystkie walory estetyczne sera i zachęcić klienta do zakupu.